Pages

Wednesday, August 24, 2011

Semakin hampir

hye there!

long time no post entry baru kn. being very bz lately. dgn quiz, test, assignment n presentation. but, now sempat la jgk nk berehat. becoz nk dekat hari raya dh. :DD (EXCITED)

ok, actually entry kali ni nothing extra ordinary pon. biasa2 jer. sepanjang bulan ramadhan yg aku lalui ni, alhamdulillah semua ok x dak masalah apa. juz ada la waktu dan ketika di mana aku menjadi kurang sihat sket. biasa la tu kn, kadang2 cuaca berubah, bdn aku pon berubah n jadi la x berapa nk sihat. haha.

sebelom cuti raya, berlungguk test n quiz yg dilakukan, belom kira after cuti raya pon sama jugak berlungguk banyaknya. kira conclusionnya banyak sentiasa. haha. biasa la, cuti pon bole tahan jgk, jadi kelas pon x dak. n terpaksa la di postponed kn benda2 tu. kira cuti raya ni moh pakat ramai2 pulun dok baca buku la utk test after raya pulak. den dh nk cuti study week n nk final exam dh. uissh, cepat kn. takot2. actually, every week aku pulang ke rumah. alaa, bukan jaoh mana pon. S.P ke Penang Island jer. walaupon penat driving, tp tatkala dpt bersama keluarga di bulan ramadhan ini, dapat berbuka puasa serta bersahur sekali sudah cukup membahagiakan dan menenangkna hati aku. :)

ni nk cerita pasai hari raya aidilfitri ni yg wat aku paling bersemangat sekali. persiapan raya aku untuk kali ni (tahun 2011) sama jgk mcm tahun2 sebelom. baju raya aku pon dh ciap n ada 3 pasang. sedondon dgn mummy aku, daddy aku n abang aku. nk taw kaler apa? haa, tnggu nti first raya la. hee. baju kemeja / blouse rasanya x beli kot, x sure lg la. becoz ada dh baju yg beli before dis tp still x pakai lg. so bole dikira utk raya teros la. :) raya kali ni aku tgk mak aku yg paling excited dlm menambahkan lagi perkakas2 rumah walaupon yg sedia ada sudah mencukupi, biasa la, nk mencantikkn lagi pemandangan rumah di hari lebaran ini :)

don't worry mummy, i will always support ur ideas. semua yg mummy wt mesti cun lah.

penat jgk la menolong mengemas rumah di bulan puasa ini, walaupon mostly mummy n abang aku la yg mengemas rumah tu sehingga kemas dan bersih. sbb most of the tyme aku banyak di Universiti so balik pon only during weekends jer.

sempena lebaran yg bakal nk menjelang ni, aku nk memohon maaf kepada kedua ibu bapa aku, abang aku, keluarga & saudara mara aku, sahabat handal (yang jaoh mahupon yg dekat), serta kepada sesiapa yg pernah aku terkasar bahasa, terpukul yg x kena. mintak maaf lah ya. di bulan yg mulia ini eloklah kita bermaaf-maafan.

oleh itu, aku ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN. bermaafan lah kita di hari lebaran yg mulia ini.

jangan lupa mendengar lagu2 raya sambil2 pulang ke kampung halaman, sambil2 membuat kuih raya, sambil2 mengemas rumah, sambil2 membakar lemang, memasak rendang serta yg sambil2 sewaktu dgnnya lah :P

semoga lebaran kali ini membawa seribu satu makna dan bermaaf-maafan la sesama kita ya. buka lembaran baru ;)

No comments: